Проголосований в першому читанні законопроект №2004 "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо зменшення податкового тиску на платників податків)" підготовлено в рамках завдань, поставлених перед Коаліційною угодою та планом реформ, покликаний поліпшити інвестиційний клімат та покращити загальний стан підприємництва.
Документ передбачає включення до Податкового кодексу норми, згідно якої контролюючим та іншим органам забороняється використовувати акт перевірки в якості підстави для будь-яких дій до того моменту, поки платник податків під розпис не ознайомлений з результатами перевірки, зафіксованими в акті.Так само забороняється обробляти в інформаційних базах контролюючих органів дані про наявність порушень у платника податків та/або змінюють задекларовані платником податків в деклараціях показники, до моменту, якщо податкове повідомлення-рішення не вручено підприємцю за результатами складання акта перевірки.
До сьогодні це призводило до невідповідності показників та дає можливість здійснювати перевірку контрагентів підприємства. Акти перевірки зазвичай базуються на висновках першої перевірки і в результаті порушується ділова репутація підприємця, що сприяє відмовам його контрагентів здійснювати подальші господарські відносини.
Окрім того, законопроектом передбачено дозволити контролюючим органам скасовувати податкові повідомлення-рішення і під час кримінального провадження. Документ дозволяє уточнювати обставини, за яких може бути застосований адміністративний арешт активів.
Зазначене дозволить платникам податків, не чекаючи закінчення досудового розслідування по кримінальному провадженню, яке може бути досить тривалим, здійснювати оскарження прийнятих рішень за результати перевірки.
Також законопроектом пропонується тимчасово, до 31 грудня 2016 року, звільнити платників податків від сплати штрафних санкцій, зазначених у податковому повідомленні-рішенні, на термін протягом 10 днів (після отримання податкового повідомлення).
Податкові спрощення для малого та середнього бізнесу є однією з умов надання Україні інвестицій і фінансової допомоги, в тому числі від МВФ, тому прийняття даного законопроекту в цілому дозволить не тільки наблизитись Україні до європейських стандартів ведення бізнесу, а й сприятиме налагодженню взаємодії влади та бізнесу.
Відповідно до рейтингу дослідження Doing Business у 2015 році Україна поки посідає малоприємне 96 місце (із 186 країн), хоча за 2014 і поліпшила свої показники, завдяки ряду законів, спрямованих на спрощення ведення бізнесу і підвищення гарантій прав власності.
Спеціально для blogs.lb.ua