
Освітня реформа – одна з наймасштабніших та найбільш визначальних для майбутнього України. Радянська система, успадкована Україною з усіма її вадами, значною мірою збережена дотепер. Тому реформа освіти має поступово, але остаточно перевести цю сферу на європейські рейки.
Реформа середньої освіти – це не тільки те, що тепер діти будуть навчатись 12 років. Школи стають значно самостійнішими у прийнятті рішень щодо змісту освіти, кадрових призначень, фінансово-господарської діяльності. Директорів обиратимуть за конкурсом на шість років і не більш, ніж на дві каденції. Директори призначатимуть своїх заступників і підписувати угоди про співпрацю із вчителями. Кожен заклад освіти муситиме оприлюднювати всю інформацію про свої освітні програми, а також про надходження грошей та їхнє використання.
Для вчителів з’являється можливість підвищувати кваліфікацію, педагог зможе сам обрати, де підвищити кваліфікацію, а держава за це заплатить. Вчителі можуть впроваджувати свої авторські методики для викладання програм, для цього достатньо їх затвердити на педагогічній раді школи.
Створюється нова система контролю якості освіти. Атестації шкіл та інспекцій у районних управліннях освіти більше не буде. Якість освіти контролюватиме Державна служба якості освіти (ДСЯО).
Крім того, в рамках реформи середньої освіти, реалізується два основних проекти «Опорна школа» та «Нова українська школа» (НУШ).
Проект «Опорна школа» передбачає оновлення матеріальної бази кабінетів математики, фізики, хімії, біології. Проект «Нова українська школа» передбачає оновлення класів початкової школи згідно сучасних стандартів. Щорічно оновлюється перший клас. Також включає зміни методики викладання. 2019-2020 навчальний рік – це вже другий рік реформи. Наші «першопроходці» вже другокласники.
Також відбуватиметься осучаснення змісту освіти, яка повинна почати орієнтуватись на пріоритети старшокласників, ринку праці.
Ми маємо зробити це!