У Верховній Раді зареєстрований законопроект №2357 «Про внесення зміни до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (щодо банкрутства окремих підприємств)». Він має на меті встановити до 1 січня 2018 року заборону на порушення справ про банкрутство унікальних підприємств, які на підставі відповідної ліцензії провадять діяльність із будівництва, ремонту та реконструкції мостів.

 

«Я за те, щоб такі підприємства були націоналізовані, якщо вони не можуть виконувати свої кредиторські зобов’язання, але ні в якому разі не розпродані вроздріб арбітражними керуючими» - коментує законопроект Руслан Демчак.

 

Поряд з державною цінністю підприємств, які мають суспільний інтерес або особливий статус (ст.84 ЗУ про банкрутство), нарівні з сільськогосподарськими підприємствами (ст.86 ЗУ про банкрутство), підприємствами паливно-енергетичного комплексу: гірничі підприємства (шахти, рудники, кар'єри, збагачувальні фабрики), газовидобувні підприємства (діяльність у сфері тепло- і електроенерегетики, газу, нафтопродуктів) (ст.37 ЗУ «Про виконавче провадження», ЗУ «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»),  фермерського господарства (ст. 93 ЗУ про банкрутство), з’явилась ініціатива встановити заборону на певний період часу (до 1 січня 2018 року) на порушення справ про банкрутство підприємств, діяльність яких спрямована на будівництво, ремонт та реконструкцію мостів та інших штучних споруд. Експерти одностайні в своїх прогнозах - 2015 рік стане найважчим для економіки України, а Кабінет Міністрів України відкрито заявив, що в 2015 році дороги (а відповідно і мости) в Україні будуватися не будуть – на це у держави немає ресурсів.


Щоб не допустити ризики у сфері забезпечення безаварійної експлуатації мостів, а також з метою збереження тих мостобудівних підприємств, які зберегли свій інженерний потенціал і матеріально-технічну базу для будівництва мостів будь-якого класу і довжини, в тому числі великих позакласних мостів, був ініційований даний законопроект.

 

Серед таких підприємств: Тунельний загін №4 ВАТ "Київметробуд",  Будівельно-монтажне управління №3 ВАТ "Київметробуд", Тунельний загін №14 ВАТ "Київметробуд", ВАТ "Київметробуд", Будівельно-монтажне управління №6 ВАТ "Київметробуд",

ТОВ "Мостобудівельна компанія",  ТДВ"Траснсмост", ПАТ «Мостобуд»,

Тунельний загін №7 ВАТ "Київметробуд",  ТОВ "Мостобудівельний загін №112", ТОВ "Мостобудівельний загін №73", АТЗТ "Мостобуд-7", ВАТ по будівництву і реконструкції автомобільних шляхів "Західшляхбуд", Філія дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор",  ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", "Івано-Франківське мостове ремонтно-будівельне управління", ЗАТ "Мостобудівельне управління №5" ЗАТ "Мостобудівельне управління №8", ТОВ "Сумимостобуд", ПАТ «Вінницьке мостобудівельне управління №4».


«Переконаний, що реалізація даного законопроекту сприятиме запобіганню закриттю підприємств через невиконання державними та комунальними підприємствами, місцевими органами влади, своїх фінансових зобов’язань; підтриманню мостобудівельної галузі, компаній з багаторічним досвідом роботи, що зарекомендували себе як ще в радянські часи, так і в часи незалежності України; сприянню відновленню мостів та інших штучних споруд, зруйнованих незаконними озброєними формуваннями в зоні проведення антитерористичних операцій на сході України та розбудови транспортної інфраструктури України в цілому» - підкреслив парламентар.